Recent Posts

2012. július 30., hétfő

Komment

Sziasztok!
Nem akartam írni erről -bár már régóta bennem van- ,de most mégis felszólalok, viszont igyekszem röviden-tömören megtenni ezt.
Miután Aninál (http://bankanita.blogspot.hu/) elolvastam a legutóbbi bejegyzését, és a hozzá érkezett 100-on felüli kommentet, akkor döntöttem úgy hogy egy kicsit mégis ki kell beszélnem magamból a dolgokat...



Mindig meglepődök olyankor, amikor látok egy szuper blogot, mégis viszonylag kevés követővel bír, és annál is kevesebb kommentet kap az olvasóktól. Pedig tényleg olyan blog amely megérdemelné az elismerést, hiszen a tartalma is érdekes, továbbá a megfogalmazással és a szakértelmével is teljesen meggyőzi az embert. Illetve a képek minősége is remek! Ilyen például http://www.lanyossarok.hu/ - Girl's Corner blogja is számomra. (persze nyilván mindenkinek más-más blog jön be)

Rengetegen leírták már előttem is, hogy nem a követők száma a mérce, stb...stb... De azért valljuk meg őszintén, elég nagy visszaigazolás egy bloggernek amikor azt látja hogy egyre többen iratkoznak fel hozzá rendszeres olvasónak. Ez azt jelenti hogy szeretik amit csinál, elismerik a munkáját, és jónak találják a blogját! 

A kommentek is nagyon fontos szerepet játszanak egy blogger munkásságában, ezt is ismerjük be! Tudom hogy sok olvasónak kevés ideje van, vagy túl sok blogot olvas ahhoz hogy mindenhová kommenteljen. De mégis, hatalmas visszaigazolás az, ha a bejegyzések alatt nem 1-2 komment lapul csak, hanem valamivel több. Hiszen ez egy úgymond "bizonyíték" a blog írójának arra, hogy egy jó, érdekes postot írt meg. 

Én személy szerint igyekszem írni minden általam kedves blogbejegyzéshez hozzászólást, hogy ezzel is megtiszteljem és "megkoronázzam" a blogger munkáját, visszaigazolván felé hogy tetszett amit írt, és köszönöm a sok munkát amit bele fektetett. Legyen ez akár egy szöveges post vagy egy képes bejegyzés. Hiszen a képes postokban is biztosan megragadja az ember lányát minimum 1 db kép. 




Az utóbbi időben egyre több munkát fektetek a blogomba. Azon ügyködöm hogy minél szebb, áttekinthetőbb és változatosabb legyen. Amikor elkezdtem blogolni, akkor még csak telefonos képekkel rukkoltam elő sajnos. Ma már viszont rengeteg időt töltök azzal, hogy minél szebb képeket készítsek a blogra. (A fényképezés lassan a hobbimmá lesz, és pl. mind a mai napig eszemben van az a kedves kommentelő, aki megjegyezte az egyik postomnál hogy egyre szebb képeket készítek! Ez nagyon jól esett és itt is köszönöm neki még egyszer!) Az elején még nagyon csiricsáré volt a blogom kinézete, mára már letisztult alapot kapott. Oda figyelek nagyon a betűstílusra, méretére. Igyekszem választékosan és érdekesen fogalmazni. Továbbá egyre több bejegyzést írok, ami tartalmasabb mint egy teszt vagy egy képes- rövid szöveges beszámoló a virágos kiskertről, X fesztivál élményről, tavaszi kirándulásról, zsákmányokról,  stb.

Minden egyes hozzászólás, ami érkezik a bejegyzéseim alá, azt a visszaigazolást mutatja felém hogy tetszett az olvasóknak az amit írtam. Minden kommentnek nagyon tudok örülni, főleg ha segíteni is tudtam a válaszaimmal. Egy szó, mint száz: ezzel tudsz a blog írójának a legnagyobb visszacsatolást nyújtani, hogy jó-e vagy sem a munkássága :-)

Például amikor megírok egy olyan tesztet (olyan termékről amiről tudom hogy érdeklik a lányokat), amibe beleadtam apait-anyait, mind a képek és mind a tartalmi részt illetően, majd azt látom hogy 1-2 komment érkezett, akkor sokszor felteszem magamban a kérdést hogy nem volt elég színvonalas? elég érdekes? elég jó? :$  És azokban az esetekben még csak az a szituáció sem merül fel hogy előtted már X ember leírta hozzászólásban hogy jaj de szép, nagyon tetszik, és te pedig már nem akarod huszadiknak is leírni hogy jaj milyen szép.


Nem akarom tovább szaporítani a szót, mert biztosan érted hogy hová akarok kilyukadni! :-) Kommentelni jóó! :-)



Szép napot kívánok! Marcsi voltam. :-)






17 megjegyzés:

Unknown írta...[Válasz erre...]

Tetszett a poszt. :) És sokak köztük én is tudom milyen, amikor szenvedek egy bejegyzéssel és csak 3 komment van alatt és az egyiket biztos én irtam válaszként. Próbálok mindenhova írni fáradtan is legalább egy Jó volt a poszt! Tetszett. Szépek. stb... Mert tudom, hogy ha még ugyan azt is irta a többi kommentelő, akkor is jól tud esni pár apró szavacska. :) Bár vannak idők mikor lusta vagyok, de azért aktivizálom magam. :) És szerintem a többiek is megtiszteltetnék a bloggert ennyivel. :) Bár ez nem parancs volt. ^^

Marcsi Kincsesládikája írta...[Válasz erre...]

Nem azon van a hangsúly hogy gyerünk gyerünk, minél több komment jöjjön...de mégis jól esik az ember lányának amikor visszacsatolnak neki, hogy ez a bejegyzés jó volt vagy sz*r volt épp :)

Unknown írta...[Válasz erre...]

Néha az a baj,hogyha öszintén elmondom a veleményemet,akkor troll vagyok,Meg jön asérfódés..............!Pedig el lehetne fogadni az ,,épitö jellegü ,,kritikat is.Érted haragszom,nem ellened!

Szöszi írta...[Válasz erre...]

szia!!nekem tetszett a bejegyzést és tényleg jó lenne ha kommentelnék, hogy szXXXrt írtál most le vagy sem...

Marcsi Kincsesládikája írta...[Válasz erre...]

Én teljesen elfogadom az építő jellegű kritikát :)
A troll részemről az, aki bunkó-sértő-alázó módon nyilvánítja ki a véleményét, hiszen úgysem látja senki a nevét és az arcát. No meg nem face to face kell véleményt mondania, hanem csak a monitor mögül.

hkorinna írta...[Válasz erre...]

Nagyon tetszett ez a bejegyzésed, néha én is hasonlóképpen érzem magam. Sokat dolgozok egy poszton, igyekszem jó minőségű képeket készíteni hozzá, mégis 1-2 hozzászólás érkezik csak. Hogy őszinte legyek, szerintem a legtöbben csak a "top" blogokhoz veszik a fáradtságot, hogy kommenteljenek... És ami a legrosszabb szerintem, hogy a kommentedet ott méltatják a legkevésbé válaszra...

Marcsi Kincsesládikája írta...[Válasz erre...]

Van valami az utolsó 2 mondatodban (persze a többiben is :D )
De azért tisztelet a kivételnek, sok nagyobb blognál látom hogy visszaválaszolnak. Na de persze változó :)

álomlány. írta...[Válasz erre...]

Én igyekszek minden olyan bejegyzéshez írni valamit (különböző blogokon), ahol úgy érzem, hogy van mondandóm, vagy kérdésem, de nekem is eléggé elveszi a kedvem, ha látom hogy nem kapok visszajelzést, ilyenkor mindig olyan érzésem van, hogy senkit sem érdekel, amit írok. Ennek a következménye az, hogy néha gyatrább bejegyzések születnek. :S :D Egyébként én is észrevettem azt, hogy népszerűbb blogokon akár több száz komment is születik, persze 0 tartalommal, sokan csak azért kommentelnek, hogy reklámozhassák magukat..

Marcsi Kincsesládikája írta...[Válasz erre...]

Vagy mert épp Istenítik az adott személyt, esetleg s*gget nyalnak :)

Arabella írta...[Válasz erre...]

Jaj, de aranyos vagy, hogy megemlítettél, örülök, ha szívesen olvasod a blogom, remélem, a jövőben is így lesz.:)

Marcsi Kincsesládikája írta...[Válasz erre...]

Nagyon nagy "pártolás" van bennem a blogod iránt! :)

Rami írta...[Válasz erre...]

én is szoktam ezt érezni:/

Marcsi Kincsesládikája írta...[Válasz erre...]

Talán változik majd a helyzet! :)

Astrid írta...[Válasz erre...]

teljesen igazad van, amikor azt mondod a kommentek visszajelzést adnak a blog írójának, hogy jó az amit csinál. ez sajnos igaz arra is, ha kevés a komment, ott akkor szinte biztos, hogy hibádzik valami. viszont sokan ezen el sem gondolkodnak és Veled ellentétben nem a megoldást keresik csak széttárják a kezüket, hogy ők bizony nem értik mi lehet a baj. nincs is ezzel semmi gond, mert nem mindenkinek való a blogolás, de aki szorgalmasan és szívvel-lélekkel csinálja és nem pedig azért, mert ez milyen "menő" dolog, annak megtérül a munkája és ez meglátszik a kommentek számán is.

én a Te blogodban pont azt szeretem, hogy látszik, hogy átgondolod és megválogatod miről és mit írsz, illetve, amit te is említettél, hogy folyton csiszolgatsz a stílusodon és a külcsínen is! és ha már kiemelted, hogy anno megdícsértem a képeid, akkor most mindenképp szeretném kiegészíteni azzal, hogy az írásaid stílusa is nagyon igényes és ahogy Te is említetted, ebben is sokat fejlődtél.

azt még hozzá kell tennem, hogy én nagyon sok esetben csak informálódok a blogokról, ahova pedig kommentelek, oda vagy azért teszem, mert annyira hasznos volt a cikk, hogy megköszönöm, vagy pedig mert a blogot magát nagyon szeretem, de ilyen blog csak kb 5 van (köztük a Tiéd is) és ezeket a blogíró személye teszi nekem kedvessé (azon túl persze, hogy jók és színvonalasak a cikkek is).

összefoglalva a dolgot, szerintem nem feltétlen baj, ha nem érkezik 100 db körüli komment, mert annak a nagy része nem is feltétlen túl tartalmas, illetve lehet h csak maga az adott cikk annyira megosztó, inkább azt érdemes figyelni, hogy vannak-e visszatérő kommentelők, mert abból biztosan lehet tudni, hogy van egy nagyon stabil olvasótáborod és értük már mindenképp megéri csinálni és fejlődni, mert az pedig az olvasók figyelme és ráfordított ideje felé egy köszönetnyilvánítás, ha nem a kutya szájából előrángatott és összecsapott postot írunk nekik pusztán azért, hogy elismerést csikarjunk ki (sokan vannak ilyenek érzésem szerint)

bocsi h ilyen hosszú lett, bár remélem ezt a legnagyobb elismerésnek veszed :)
hajrá Marcsi!

Marcsi Kincsesládikája írta...[Válasz erre...]

:))))) Szereztél pár vidám percet amíg elolvastam, az biztos! ;)
Köszönöm a véleményed, és hogy megosztottad a gondolataidat! 2-szer is átolvastam.

mrs__kovacs írta...[Válasz erre...]

Igen, igazad van, bár sajna én is egyre többször veszem észre, hogy nincs olyan sok időm egyszerre a sajátot írni, meg mindent elolvasni meg írni is, de ha mást nem, legalább átfutok rajta, és ha van időm, később visszanézek és írok :]

Marcsi Kincsesládikája írta...[Válasz erre...]

Én is szoktam így tenni :)

Megjegyzés küldése

Köszönöm hogy megjegyzést írsz! Sokat számít a visszajelzésed :-)