Recent Posts

2012. február 12., vasárnap

Szuper finom kenyérlángos recept

Sziasztok! 
Névnapom alkalmából "kívánhattam" nagyimtól, hogy mit készítsen nekem, és hát én egy kenyérlángost szerettem volna, mert még csak egyszer ettem ezidáig :-) Korábban kaptam is egy receptet hozzá T-től, amit az internetről szedett le. És azért teszem közzé a receptet, mert tapasztalatból tudom, hogy vannak jó és rossz receptek is, és ez nagyon jó :-) Nagyon finom a tésztája, és szép lyukacsos. No, és a feltéttel bárki kedve szerint tud variálni. Mi 2 félét sütöttünk. 








Hozzávalók:
  • 1 kiló finomliszt
  • 30 g friss élesztő
  • 1 csipet cukor
  • 1 ek. só
  • 500 ml víz


Feltét: 
  • 25 dkg császárszalonna
  • 2 db közepes lilahagyma
  • 30 dkg sajt
  • 450 ml tejföl

Elkészítés:


Az élesztőt 150 ml langyos vízben egy csipet cukorral felfuttatjuk (kb. 15 perc). A lisztet és a sót elkeverjük, és mélyedést készítünk a közepébe. Ebbe öntjük az élesztős vizet, majd további langyos víz (350 ml) hozzáadásával bedagasztjuk. A tészta akkor jó, ha sima, nem ragad, viszonylag lágy. Pár percig kelesztjük, majd kb. 1 cm vastagságra nyújtjuk. Majd megkenjük tejföllel, megszórjuk kis kockára vágott szalonnával, szeletekre vágott hagymával, majd reszelt sajttal beborítjuk. Sütőben 20-25 percig készre sütjük.

Jó étvágyat! :-)






3 megjegyzés:

Thündérke írta...[Válasz erre...]

Imádom :$ múltkor volt nálunk is, apa csinálta, és kivételesen eltalálta :D

Schnappy írta...[Válasz erre...]

Hú a kenyérlángos isteni fincsi, nálunk még hagyomány a kemencében sütni, és ha ettetek még finomat, na hát a kenyérlángos az!!:)

Aviana Rahl írta...[Válasz erre...]

Hű, ez nagyon jól néz ki. Biztosan kipróbálom!! :)

Üdv, avianarahl.blogspot.com

Megjegyzés küldése

Köszönöm hogy megjegyzést írsz! Sokat számít a visszajelzésed :-)